Pannónia P20
Típus: P20
Gyártási év: 1969
Motor: Kétütemű léghűtéses kéthengeres
Furat/löket: 56/50
Lökettréfogat 246 cm
Teljesítmény 22 LE /7500 ford/perc
Végsebesség: 130 km/h
Fogyasztás: 4,5l/100km
Gyártott darabszám 7353 db
Gyártási időszak: 1968-1973
Gyártási hely Budapest Csepel
A múlt század hatvanas éveinek közepén megjelentek az utakon a nagyobb teljesítményű többhengeres motorok. Ezek többnyire japán gyártmányúak voltak. A csepeli motorkerékpárgyárnak is fejlesztenie kellett, volt is gyári fejlesztésű K1 kódot viselő sportos kéthengeresük, de a bizottság mégis a sikeres Yamaha YDS lemásolása mellett döntött. Így született meg a csepeli kéthengeres, a P-20-as, amely 1968-tól került gyártásba. A rövidlöketű motor igen nagy fordulatot volt képes elérni. Sokszor sajnos a korabeli anyagminőség és gyártástechnológiai pontatlanságok miatt a motorok nem bírták a tartós terhelést. A 0-ról 100 km/h-ra 10 sec. Alatt gyorsuló motornak a hazai utakon nem volt ellenfele sem a motorok, sem az autók között. A forgódobos kapcsolású ötfokozatú váltó kuplungolás nélkül, vajpuhán váltott, egyszerűen szenzációs volt. A P-20-as előállítási költségei akkoriban magasabbak voltak, mint a motor eladási ára, így minden egyes darab a gyár veszteségét növelt. Ez a motorkerékpár a gyártás korai időszakában, 1969-ben készült, még jellemzően Yamahás hátsó sárvédővel. Korabeli extra felszerelés a bukókeret. A motorkerékpár restaurálása 2006-ban történt. |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni.