Pannónia P20

Gyártmány:                                    Pannóniajarmulogo1

Típus:                                             P20

 

Gyártási év:                                   1969

Motor:                                            Kétütemű léghűtéses kéthengeres

Furat/löket:                                    56/50

Lökettréfogat                                 246 cm

Teljesítmény                                  22 LE /7500 ford/perc

Végsebesség:                               130 km/h

Fogyasztás:                                  4,5l/100km

Gyártott darabszám                      7353 db

Gyártási időszak:                          1968-1973

Gyártási hely                                 Budapest Csepel

 p20 1969

A múlt század hatvanas éveinek közepén megjelentek az utakon a nagyobb teljesítményű többhengeres motorok. Ezek többnyire japán gyártmányúak voltak. A csepeli motorkerékpárgyárnak is fejlesztenie kellett, volt is gyári fejlesztésű K1 kódot viselő sportos kéthengeresük, de a bizottság mégis a sikeres Yamaha YDS lemásolása mellett döntött. Így született meg a csepeli kéthengeres, a P-20-as, amely 1968-tól került gyártásba. A rövidlöketű motor igen nagy fordulatot volt képes elérni. Sokszor sajnos a korabeli anyagminőség és gyártástechnológiai pontatlanságok miatt a motorok nem bírták a tartós terhelést. A 0-ról  100 km/h-ra 10 sec. Alatt gyorsuló motornak a hazai utakon nem volt ellenfele sem a motorok, sem az autók között. A forgódobos kapcsolású ötfokozatú váltó kuplungolás nélkül, vajpuhán váltott, egyszerűen szenzációs volt. A P-20-as előállítási költségei akkoriban magasabbak voltak, mint a motor eladási ára, így minden egyes darab a gyár veszteségét növelt. Ez a motorkerékpár a gyártás korai időszakában, 1969-ben készült, még jellemzően Yamahás hátsó sárvédővel. Korabeli extra felszerelés a bukókeret. A motorkerékpár restaurálása 2006-ban történt.