AWO 425 T

Gyártmány:                                    AWOjarmulogo1

Típus:                                             425 T

 

Gyártási év:                                   1957

Gyártási időszak:                           1949-1959

Motor:                                             Egyhengeres négyütemű (OHV)

Lökettérfogat:                                 247 cm3

Furat/löket:                                     68 x 68 mm

Kompresszió arány:                       6,7:1

Teljesítmény:                                 12 LE

Áramforrás:                                   IKA 6/45/60 tip. dinamó

Végsebesség:                               103,5 km/h

Önsúly:                                          140 Kg

Összsúly:                                       300 kg

Fogyasztás:                                    3-3,3 l/100 km

Gyártott mennyiség:                       124 000 db

Gyártási hely:                                 Német Demokratikus Köztársaság

 

 

Az AWO 425 OHV motorját Helmut Pilz és Ewald Dahn német mérnökök alkották meg. Az Awtowelo Szovjet Állami Részvénytársaság megrendelése az alábbi volt: 250 cm3, 12 LE, egyhengeres, négyütemű OHV-motor, négyfokozatú sebváltó, kardántengelyes meghajtás, zárt első és hátsó teleszkópok. Az egyidőben Münchenben fejlesztés alatt álló R-25-ösre emlékeztető AWO 425 T gyártását 1949-ben kezdték el, 1 évvel megelőzvén az R-25-öst. Mindkét típus az egyetlen, háború előtti 250-es BMW-nek, az 1938-1939-ben gyártott R-23-asnak az „utóda”. 1950-ben 1000 db „pirostankost” szállítottak a sztálini birodalomba, majd 1951-től először csak a német állami hatóságok használatában, majd az utcákon is egyre gyakrabban lehetett találkozni az AWO-kal. Kívánságra az AWO-t gyárilag Stoye oldalkocsival lehetett rendelni. 1952. május 1-én a Szovjetúnió átadta a Simson gyárat az NDK-nak. 1955 végén, az AWO 425 S típus megjelenésekor a régi AWO 425-ös a T (Touren) jelölést kapott.