BMW R 35

Gyártmány:                                    BMWjarmulogo1

Típus:                                             R 35

 

Gyártási év:                                   1939

Gyártási időszak:                           1937-1940

Motor:                                             Egyhengeres négyütemű (OHV)

Lökettérfogat:                                 342 cm3

Furat/löket:                                     72 x 84 mm

Kompresszió arány:                       5,4:1

Teljesítmény:                                  14 LE

Végsebesség:                                100 km/h

Önsúly:                                           155 Kg

Összsúly:                                        350 kg

Fogyasztás:                                    3,5 l/100 km

Futómű:                                          Zárt préselt acél váz dupla hangtompítós támasztékkal

Gyújtás:                                          Akkumulátoros

Dinamó:                                          6V/45W, Bosch RD 47/70 2800 kétoszlopos, rezgőnyelves

Karburátor:                                     1 db SUM CK 3/22

Gyártott mennyiség:                       15 386 db

Gyártási hely:                                 Németország

Ár:                                                   995 birodalmi márka

 

 

1936-ban alkották meg az R-35-ös BMW-t, mely lényegében egy utolsó szériás R-4-es volt, mely a „terepsport” nevet kapta. A régi prospektusokon az alábbi szöveg olvasható: „…A robosztus és mozgékony egyhengeres rátermettségét a terepen végzett próbák és a nagy igénybevételű túrák bizonyították. Egy erőgép sportos jegyekkel, amely kemény ütéseket is elbír és amelyet a legkeményebb terepre építettek. Meredek emelkedőkön is alig szükségeltetik a negyedik sebességből történő visszaváltás…” Több, mint korszerűnek mondható a magas teljesítményű dinamó és a teleszkópos első villa. Ez a modell a hivatalok és a motoros iskolások körében is igen kedvelt volt. A hadsereg is használta az R-4, R-12 és R-75-ösök mellett, főleg a futár- és egészségügyi szolgálatnál.

A motorkerékpár 2003-ban került tulajdonosához, 1 év alatt készült el Erdődy Tamás restaurátor és a tulajdonos közös munkája során. 2005 áprilisában muzeális minősítést szerzett.