Citroen 2CV6

Gyártmány:                                    Citroenjarmulogo1

Típus:                                             2CV6

 

Gyártási év:                                   1974

Gyártási időszak:                           1948.10.06 – 1989.07.27.

Furat x löket:                                  74 x 70

Kompresszió arány:                       1:8

Teljesítmény:                                  26 LE

Gyorsulás:                                      80 mp

Végsebesség:                                110 km/h

Önsúly:                                           600 kg

Összsúly:                                       1000 kg

Hosszúság:                                    3830 mm

Szélesség:                                     1260 mm

Magasság                                      1600 mm

Fogyasztás                                    6l/100km

Gyártott mennyiség                       5 114 959 db

Gyártási hely                                 Franciaország

„Rossz az út? Nem számít! A 2CV-nek nincs szüksége útra, gond nélkül közlekedik göröngyös földutakon, vele átjuthatunk oda, ahová senki más. Négy valódi férőhely, és mindegyikhez egy ajtó: a 2CV-ben jogunkban áll magasnak és kövérnek lenni. A kivehető első és hátsó ülések értékesek a kempingezők számára: bárhová megyünk, kényelmes, hordozható kanapék állnak a rendelkezésünkre. Kb. 5 l fogyasztás 100 km-en: a világ legalacsonyabb fogyasztása. Cserébe nem vár el semmit, akár egész évben szívesen alszik kint” –írja a Citroen Szabadság a 2CV-vel c. reklámkiadványa. 1948-as Párizsi Autószalont kellett megvárni ahhoz, hogy a Citroen hivatalosan is bemutassa a 2CV-t a nagyközönségnek. Teljesítményén, spártai kivitelezésén és egyöntetűen szürke színén kacagó újságírók gúnyolódása ellenére a háború utáni közönséget annyira lenyűgözi a kisautó, hogy a szállítási határidő időnként eléri az 5 évet is. 1966-ban lép piacra a 2CV AZAM, a már eredetileg is luxuskivitelű AZL továbbfejlesztett változata. Ez már tényleg a kínálat csúcsa. 1970-ben a választék tovább bővül a 2CV4-el és a 2CV6-al, melyek végsebessége meghaladja a 100 km/h-t. Ezzel a lendülettel rögtön terepralikat rendeztek, mint amilyen a híres Párizs-Kabul volt. 1981-ben születik meg a Charleston kivitel, a „sztárocskák” legismertebbike. A törvényi előírások, környezetvédelmi normák, a töréstesztek és más biztonsági előírások azonban megkongatják a harangot a 2CV felett. 1989 februárjában leáll a 2CV francia gyártósora, 1990. július 27-én pedig elhagyja az üzemet a történelem utolsó új kacsája.