Egyéb járműveink

Egyéb leírással nem rendelkező járművek a klubban.

 

-BMW R35 katonai 1937

-BMW R12 1938

-BMW R25 1950

-BMW R50 1957

-BMW R69 1959

-BMW R60 1968

-BMW R45 1981

-BMW Isetta 1958

-Mercedes SL 450 1975

-Mercedes SL 230 1967

-Mercedes SL 190 1963

-Mercedes Ponton 190 1958

-Mercedes 250 SE Cabrio 1967

-Mercedes 380 SE 1980

-Indian Powerplus 1918

-Indian 1953

-Csepel 100/48 1949

-Velorex

-Simson Schwalbe 1973

-Volvo 164 1970

-Renault Gordini 1956

-Fiat 850 1970

-IMZ M72 1956

-Jawa 250 1970

-Honda CX 500 1981

1 Comment

  1. Velorex44 szerint:

    Sziasztok!
    Olvastam, hogy a fenti autókhoz nincs műszaki leírás.
    A velorexhez küldenék.

    Velorex típusok:

    1 OS-KAR 1950 és 52 között gyártottak belőle 36 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 19 colos kerekkel.Magas elülső része különböztette meg a következő típustól.
    2 OS-KAR 1952-54 között gyártottak belőle 130 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 19 colos kerekekkel.
    3 Velorex OSKAR 54 1954-55 között gyártottak belőle 299 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 19 colos kerekekkel.
    4 Velorex OSKAR 16 Velorex16/250 1955-63 között gyártottak belőle 4550 db-ot . 250cm3 Jawa motorral szerelték és 16 colos kerekekkel.
    5 Velorex16/175 1963-64 között gyártottak belőle 8 00db-ot . 175cm3 Cz motorral szerelték és 16 colos kerekekkel.
    6 Velorex16/350 1963-71 között gyártottak belőle 9450 db-ot . 350cm3 Jawa motorral szerelték és 16 colos kerekekkel.
    7 Velorex435 O 1971-73 között gyártottak belőle 1380 db-ot . 350cm3 Jawa motorral szerelték és 4 db 12colos kerekekkel.

    Műszaki adatok: Velorex16/350

    Velorex 16/350 -Jármű méretei: hossz 3100 mm, szélesség 1400 mm, magasság 1240 mm -

    Súly és teherbírás: Készenléti tömeg (teletankolva, szerszámokkal) 310 kg Hasznos terhelés: 190 kg, össztömeg 500 kg -

    Elektromos berendezés: Elektromos berendezés feszültsége 12 V -

    Sebesség specifikációk: Maximális sebesség vízszintes úton: 85 km/ óra Tartós sebesség: 60 km/ óra -

    Motor: Kétütemű, három felömlős keresztöblítéses, kéthengeres, benzines, a vázban rugalmas szilent- blokkokkal rögzítve -

    Hűtés: Közös tengelyről működő, a főtengely bal oldaláról szíjjal meghajtott két axiális ventilátorral működtetett kényszerhűtés -

    Üzemanyag és levegőellátás: Jikov 2926 SD 14b karburátor Légszűrő szívástompítással -

    Gyújtóberendezés: 2 db 12 V -os PAL-Magneton típusú gyújtótrafó PAL 14-7 RZ gyújtótrafó Dinastarter PAL-Magneton 12 V -150 W Feszültségszabályozó PAL-Magneton 12 V (150 W) – kézi indítás A dinastrteren kívül a motort kézi segédkarral is lehet indítani -

    Váltó: Olajfürdőben úszó hidraulikusan működtetett lamellás tengelykapcsoló Váltó: a blokkban 4 sebesség előre, 4 sebesség hátra mely a hátramenet kapcsoló segítségével, a motor forgásirányának megváltoztatásával hozható működésbe Sebességfokozatok: I -3,17, II -1,98, III -1,42, IV -1,1

    Primer áttétel: 1:1,62/29/47/ Primerlánc: 2×9,525×5,72 A váltó kézi karral kapcsolható -

    Szekunder áttétel: 1:3,076/13/14/ lánc 1×15,875×9,65 -

    Alváz: A csőváz merev egységet alkot -

    Első felfüggesztés: Osztott lengővillás, acél rugókkal, melyeknek belsejében hidraulikus lengéscsillapító van elhelyezve Kivitelezése: acél csőből hegesztve -

    Hátsó felfüggesztés: Motorkerékpár lengővillás, acél rugókkal, melyeknek belsejében hidraulikus lengéscsillapító van elhelyezve Kivitelezése: acél csőből hegesztve -

    Kormánymű: Fogasléc, mindkét kerék összekötő rúddal összekötve, szilenblokkba ágyazva -

    Fékek: Kézi és lábbal történő működtetés Fékbetétek minden kerékben Bowbenes működtetés -

    Kerekek: Első gumiabroncs: 3,25×16, hátsó 3,50×16.

    Üdvözlettel:
    Faragó Imre