Lada 2101
Típus: 2101
Gyártási év: 1979
Gyártási időszak: 1970. október-1987.
Motor: soros, 4 henger
Lökettérfogat: 1293 cm3
Furat / löket: 79/66 mm
Kompresszió arány: 8,8:1
Teljesítmény: 49,3 kW 67 LE
Forgatónyomaték: 94,1 (9,6 mkg )
Gyorsulás: 20 s
Végsebesség: 143 km/h
Önsúly 955 kg
Összsúly: 1355 kg
Hosszúság: 4043 mm
Szélesség: 1611 mm
Magasság: 1382 mm
Fogyasztás: 7,8-11,5 l/100km
Gyártási hely: Szovjetunió
1966. augusztus 14-én A.M. Tarasov szovjet autóipari miniszter és Vittorio Valletta Fiat vezér megállapodik egy autógyár építéséről a Szovjetunióban. „Az évszázad üzlete.” Az aláírt szerződés alapján 1967 januárban, Sztravropolban, a Volga mellett, a 370 m magas Zsiguli hegy közelében, a semmiből kinőtt várost egy olasz kommunista vezetőről, Togliattiról nevezték el. Az autógyárban, amely a Szovjetunió idejében a legkorszerűbb személyautógyár, a Fiat 124 típusnak (amely 1966-ban az „év autója” címet kapta) átdogozott változatát kezdték el gyártani 1970-től. Az első autó 1970. áprilisában gördült le a szerelőszalagokról, miközben még javában folyt a gyár építése. 5000 építőmunkás, több mint 2.000.000m2 csarnokot épített fel, melyekben összesen 150 km hosszúságú futószalagon, 5000 egységben, és 200 automatikus vonalból álló gépsoron indulhatott meg az autógyártás. A Fiat 124 motorja szintén 1,2 literes, de OHV konstrukció volt, szemben a Zsigulival, amely OHC kialakítású motor lett. Az olasz eredetinek 12 cm volt a szabadmagassága, ezzel szemben az orosz változat 17 cm. A nagyobb szabadmagasság, és a megnövekedett első tengely terhelése az Év Autójának teljesen új menettulajdonságokat kölcsönzött. A Fiat 124-es dinamója helyett hatékonyabb és praktikusabb generátor gondoskodik. 1974 közepén kezdték el gyártani a 21011 típusjelzésű kis mértékben modernizált típust, amelynek egyik fő tulajdonsága, újdonsága, hogy a megszokott 1200-es motor helyett egy erősebb 1300-as motorral szerelték. Az új típusokon található főbb karosszéria változások: a lökhárítón vízszintesen végigfutó gumi csík kialakításra kerül mindkét oldalon, a C oszlopon egy-egy szellőzőnyílás, ennél a típusnál is (a 2103-hoz hasonlóan) megjelent a fékfolyadék jelző lámpa, nagyobb méretű külső tükörrel szerelték (már az ajtóra rögzítve). Amikor a 2101-es típus alapváltozatának gyártását leállították, akkor ezen módosított karosszériába szerelték a jól megszokott 1200-as motorokat is. A motorváltozattól függően 1200S, 1300S típus nevet kapták, és váltották le végleg az első szériás 2101-es 1200-es Zsigulikat.
|
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni.