Volkswagen 1300
Típus: 1300
Gyártási év: 1969
Gyártási időszak: 1968-1970
Motor: Négyhengeres léghűtéses boxer F 1300 Typ1
Lökettérfogat: 1285 cm3
Furat/löket: 77×69 mm
Kompresszió arány: 7,3
Teljesítmény: 40 DIN/4000 ford
Önsúly: 820 Kg
Összsúly: 1200 kg
Gyártott mennyiség: 21 500 000 db (összes bogár)
1934.06.22-én a Ferdinand Porsche motorgyártó és autótervező cég megbízást kapott a Német Birodalmi Autóipari Szövetségtől (RDA) egy sorozatban gyártható népautó megtervezésére. Röviden ennyi a kezdet. Majd elkészült az első V1nevű prototípus, majd a V2 verzió kísérleti modell, majd 1936-ban a V3 prototípus is. A gyár építését 1938 májusában Fallersleben-ben (mai Wolfsburg) kezdték meg, ez időre elkészült prototípus már közel volt a szériagyártáshoz, ez volt a KDF-Wagen, amelynek a gyártása a már érezhető háborús helyzet miatt nem indulhatott el. 1939-től Porsche további VW modelleket fejlesztett és gyártott, melyek szinte kizárólag katonai célokat szolgáltak. A hétköznapi használatra szánt Volkswagen modellek gyártása 1945 nyarán kezdődött Wolfsburgban, és a Bogár a világon egyetlen más modellhez sem hasonlítható népszerűséget ért el. 1945-től a gyártás befejezéséig, 2003-ig rengeteg fejlesztésen, motor, futómű és karosszéria változat sokaságán át, de az alapkoncepció változatlanul hagyása mellett 21,5 millió darab készült el és talált gazdára. Ez a modell 1969-ben készült 40LE-s 1300cm3-es motorral. Érdekessége, hogy a restaurálás folyamán az eredeti gyári állapot megközelítésére törekedtek, ellentétben a legtöbb bogárfelújítás egyediségre hajló törekvésétől. |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni.