Zündapp KS 750

Gyártmány:                                    Zündappjarmulogo1

Típus:                                             KS 750

 

Gyártási év:                                   1941

Gyártási időszak:                           1941-1945

Motor:                                            Négyütemű, kéthengeres 170 fokos V motor. Léghűtéses (OVH). Mágnesgyújtás

Elektromos berendezés:               6V.

Lökettérfogat:                                751 cm3

Furat x löket:                                 75 mm x 85mm

Sűrítés:                                          6,2.

Legnagyobb teljesítmény:             26 LE/4000/min

Felépítés:                                      Dupla bölcsőváz két keretmerevítő egységgel

Első rugózás:                                Acéllemez villa, lengőkarpárokkal, hidraulikus csillapítás

Hátsó futómű:                               Merev kerékrögzítés, oldalkocsi rugózás torziós rúddal

Végsebesség:                               95 km/h

Önsúly:                                         400 kg

Összsúly:                                      820 kg

Fogyasztás:                                  6,5 l/100km

Tengelytáv:                                   1420 mm

Üzemanyagtartály:                       23 l

Gyártott mennyiség:                     18 248 db

Gyártási hely:                               Nürnberg, Németország

Katonai megrendelésre 1939-re elkészült 2 db Zündapp KS 750-es prototípus. Egy hosszabb menetpróba után az OKH 1940 májusában megerősítette, hogy a jármű teljesen megfelel csapathasználatra. Melyet köszönhet az egyedi és erős erőátviteli rendszerének: Négyfokozatú váltómű hátramenettel és felezővel, hátsókerékhajtás kardántengellyel, oldalkocsihajtás tengellyel és kiegyenlítőművel, differenciálzár. 1941-ben megkezdődött a tömeggyártás. A háború után 1946, 1947, 1948. évben polgári célra készült még 349 db.

Ez a példány 1981-ben került a tulajdonomba, szétszedett állapotban, hiányosan és dokumentáció nélkül. Hosszas keresgélés és információszerzés után működőképessé tenni, de csak 2004-re készült el a jelenlegi állapotára, és akkor kapott muzeális jármű minősítést.