Transalpina

júl - 06 2023 | By

Transalpina kirándulás

A Debreceni Old Timer Klub romániai magyar barátai társaságában indult neki a közel 1200 km-s túrának. Csütörtök kora reggel indultunk erre az útra alkalmas autóinkkal, motorjainkkal.

Az első napi cél a 67C úton Ranca volt. Rancát kb.500 km megtétele után értük el, ahol a szálláshelyen nagyon szíves fogadásban részesültünk.

A fogadásnak emlékezetes részeként be kellett öltözni juhász subába üdvözlő pálinka fogyasztása közben. A finom vacsora után kellemes pihenést biztosított a szállás.

A következő napon délelőtt a Polovragi barlangot és a közelében lévő Monesztery kolostort látogattuk meg.

A délutáni program keretében a Ranca közelében lévő hegytetőt  és Polaris quadokkal közelítettük meg.

A hegytetőn 2000m felett voltunk. Itt gyönyörű kilátásban volt részünk. Láttuk, hogy a tőlünk magasabban fekvő hegyeket még hó borítja.

A következő napon a Zsíl-völgyén keresztül Vajdahunyadra mentünk, ahol megtekintettük a vajdahunyadi várat.  Vasárnap délelőtt a szépen gondozott Dák Emlékparkot látogattuk meg, ahol új történelmi ismereteket szereztünk.

Ezen a napon  a Pensiunea COTISO panzió látta vendégül a csoportot.  Itt helyi finomságokkal vendégeltek meg. Ebéd után élményekben gazdagodva indultunk haza.