BMW R 35
Típus: R 35
Gyártási év: 1939
Gyártási időszak: 1937-1940
Motor: Egyhengeres négyütemű (OHV)
Lökettérfogat: 342 cm3
Furat/löket: 72 x 84 mm
Kompresszió arány: 5,4:1
Teljesítmény: 14 LE
Végsebesség: 100 km/h
Önsúly: 155 Kg
Összsúly: 350 kg
Fogyasztás: 3,5 l/100 km
Futómű: Zárt préselt acél váz dupla hangtompítós támasztékkal
Gyújtás: Akkumulátoros
Dinamó: 6V/45W, Bosch RD 47/70 2800 kétoszlopos, rezgőnyelves
Karburátor: 1 db SUM CK 3/22
Gyártott mennyiség: 15 386 db
Gyártási hely: Németország
Ár: 995 birodalmi márka
1936-ban alkották meg az R-35-ös BMW-t, mely lényegében egy utolsó szériás R-4-es volt, mely a „terepsport” nevet kapta. A régi prospektusokon az alábbi szöveg olvasható: „…A robosztus és mozgékony egyhengeres rátermettségét a terepen végzett próbák és a nagy igénybevételű túrák bizonyították. Egy erőgép sportos jegyekkel, amely kemény ütéseket is elbír és amelyet a legkeményebb terepre építettek. Meredek emelkedőkön is alig szükségeltetik a negyedik sebességből történő visszaváltás…” Több, mint korszerűnek mondható a magas teljesítményű dinamó és a teleszkópos első villa. Ez a modell a hivatalok és a motoros iskolások körében is igen kedvelt volt. A hadsereg is használta az R-4, R-12 és R-75-ösök mellett, főleg a futár- és egészségügyi szolgálatnál. A motorkerékpár 2003-ban került tulajdonosához, 1 év alatt készült el Erdődy Tamás restaurátor és a tulajdonos közös munkája során. 2005 áprilisában muzeális minősítést szerzett. |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni.