Csepel Pannónia P12

Gyártmány:                                    Csepeljarmulogo1

Típus:                                             Pannónia P12

 

Gyártási év:                                   1975

Motor:                                            Kétütemű léghűtéses egyhengeres

Furat x löket:                                  68×68

Lökettréfogat                                 247 cm

Teljesítmény                                  16,5 LE /4750 ford/perc

Végsebesség:                                110 km/h

Fogyasztás:                                   4l/100km

Gyártott darabszám                       4930 db

Gyártási időszak:                           1974-1975

Gyártási hely                                  Budapest Csepel

 p12 1975

A csepeli gyár egyhengeres típussorozatának utolsó tagja volt a P-12. Gyártásának célja a T5H és a P10H leváltása, illetve a gyár túlélési esélyeinek a javítása. Gyártását jól jellemezte az egységesített alkatrészek alkalmazása, mint a 18”-os kerekek, a lapos fényszóró, a különálló km óra, az ülés, a „kályhacső” kipufogó, stb… A motor a korábbi T5 kisbordás hengerét és hengerfejét kapta meg, ami látszólagos visszafejlődést mutatott, de a minőségi felületkezelésnek, az alkatrészek pontosabb illesztésének, egyszóval a gyártástechnológiai fejlesztésnek köszönhetően ezek a motorok jobban bírták a fordulatot, valamint kevésbé volt jellemző rájuk az olajcsepegés. A fekete szín mellett üdítő látványt nyújtottak a narancs-ezüst és a piros-ezüst színösszeállítású változatok. Ez a motorkerékpár a csepeli-magyarországi motorkerékpár-gyártás befejező évében készült. 1975-ben már csak 68 db P12-est gyártottak, májusban és júniusban. Ez a motor június 18-án készült el, amit az eredeti minőségi bizonyítvány tanúsít. Ezután a motor a Tolna megyei népboltba került, ahonnan 1976.04.05-én vásárolta meg tulajdonosa 14 300,-Ft-ért. A jelenlegi gazdája előtt egyetlen tulajdonosa volt, aki a járművel néhány ezer km-t motorozott.

A motorkerékpár nem restaurált, eredeti állapotú, mindössze 2007-ben egy fényezést kapott. A motort egyedivé a csekély futásteljesítmény, a bontatlan állapot, az eredeti rendszám (OU-00-01), a minőségi bizonyítvány megléte teszi.